Studio podcastowe

Studio​ Podkastowe

Podcasty umożliwiają pokazanie eksperckiej strony światu. Co więcej, są w modzie – wszyscy tworzą podkasty. I tu świat łapie muchy w zęby…

...bo czy wystarczy nagrać głos?

Nie!

Podkast to przede wszystkim ciekawa treść (content) i emocje (story).

Chcesz by Twoja historia była kolorowym smokiem, smakowała cukrem pudrem o woni whisky sour?

Czemu nie! Nie musimy trzymać się uznanych form. Te są dla tych, którzy nie wiedzą co czynią. Embrace your inner absurd, be a water, be a child. Pokonując strach można wspiąć się na najwyższe drzewo, by stąmtąd wzlecieć w kosmos. Zróbmy to inaczej niż wszyscy..

Korzyści

Historia mojej klientki: zrobiła jeden podcast z dziewczyną, która tak świetnie opowiadała, że dostała pracę wykładowczyni na uczelni! Warto.

Podkasty:
zwracają uwagę na Twój biznes, produkt, usługę, Ciebie i miejsce,
– pokazują pozycję ekspercką, udowodniasz odbiorcom, że znasz się na tym co robisz,
– to okazja by samemu dowiedzieć się więcej o swojej branży, bezpośrednio od innych specjalistów (nie wszystko jest w sieci),
– są dla chcących zrobić to profesjonalnie i bezboleśnie, prowadząc przyjemną konwersację.
 

Resztą zajmą się specjaliści

Pomożemy:

  • znaleźć pomysł, przygotować pytania,
  •  na identyfikację audio, czyli wszystkiego co uzupełni słowny przekaz,
  • dobrać sprzęt, który możemy Ci udostępnić jak również przeszkolimy Cię z obsługi lub sami nagramy na miejscu,
  • udostępnienie przestrzeni (przytulny pokój jeśli “grasz” sam dźwięk, lub profesjonalna przestrzeń jeśli chcesz nagrać też obraz).
  • po postprodukcję czyli wszystko by twój podcast zabrzmiał pełniej i w zgodzie z standardami.
Na czym dokłądnie polega postprodukcja podcastu?

Potocznie obróbka. W jej zakres wchodzi: odszumianie, usuwanie hałasów, poprawki brzmienia w celu łatwiejszego zrozumienia treści. Ważna dla podkastu będzie też redakcja pomyłek logicznych, dźwięków zastanowienia (by rozmówcy zabrzmieli profesjonalniej). Ewentualna restoracja będzie potrzebna tylko w przypadku nagrań o niskiej jakości (można tego uniknąć, porozmawiajmy zanim nagrasz). Czasem przyda się korekta tempa wypowiedzi. A na końcu miks (w skrócie odpowiedni balans pomiędzy elementami) oraz mastering (ostatnie szlify), by całość zabrzmiała pełniej i w zgodzie z standardami.

O co chodzi z identyfikacją audio?

Można pomyśleć o tym jak o logo i kolorystyce, stylu naszej marki firmowej czy osobistej. Jedyna różnica, że używamy do tego dźwięku i muzyki. 

Intro, czyli dźwięk, którym rozpoczyna się nasz podcast. Outro, czyli jego zamknięcie. Pomiędzy nimi podreślamy ciekawe, stałe elementy, gagi, np. sekcja przedstawienie postaci, sekcja pytań itd.

Być może niektóre momenty okrasi również muzyka stymulująca emocje.

Chcę działać. Jak zacząć?

Wyślij nam ścieżki w tym samym formacie, w którym nagrywasz. A nagrywaj najlepiej w np. wav. Jeśli nagrałeś w mp3 lub innym, nie szkodzi. Nie konwertuj, damy radę.

Napisz czego oczekujesz.

Możliwości: muzyka, udźwiękowienie, edycja potknięć logicznych, nadanie brzmienia, mastering do pakietu serwisów Google podcasts, Spotify, Apple podkasty, Youtube, Soundcloud.

Przykłady - case studies

Nagrane u nas

Powyższy materiały zostały nagrane u nas. Naszą rolą było tutaj m.in.:

  • poprawienie, wyczyszczenie brzmienia, redukcja syków i mlasków,
  • edycja logiczna błędów, dźwięków zastanowienia się,
  • stworzenie intro oraz outro. 
Nagrania od klienta

Sodowy: obniżona wysokość głosu była już w nagraniu. Usunięte zostały błędy logiczne, wybrane dźwięki zastanowienia wpływające na odbiór oraz wykonana została posprodukcja. Dodatkowo dodane zostały  miejscowo elementy dźwiękowe i  muzyczne podkreślające historię.

Nagrania od klienta na naszym sprzęcie

Kolejny podkast. Tu wypożyczyliśmy sprzęt (dokładnie 2 x mikrofon SM7B, ramiona radiowe, kable oraz rejestrator ZOOM H6), przeszkoliliśmy z obsługi, dzięki temu zespół stworzył podkast samodzielnie. Weryfikując treść, wycięliśmy wszystkie zbędne dźwięki. Zajęliśmy się odszumieniem i ogólną poprawą brzmienia oraz zadbaliśmy o standardy głośności na Google, Spotify, Apple Podcasts i Soundcloud.